Friday, May 3, 2013

Boekarest

Vandaag de vrije dag in Boekarest met als voornaamste plan de hop on hop off bus te nemen voor wat sight seeing. Ik had gevraagd naar een officiële sight seeing toer, zoals men deze samen met een aantal andere promootte maar helaas ik was vandaag de enig  geïnteresseerde  in zo ' n toer en voor slechts een persoon reed men niet. Vandaar mijn zoektocht naar zo'n dubbeldekker die helaas vergeefs was. Tijdens mijn zoektocht had ik al gemerkt dat Boekarest absoluut niet mijn stad is. Al die gore flatgebouwen waarvan er vele uitzagen alsof ze een hevige brand hadden doorstaan. Het immense verval van gebouwen waar je toen ze pas gebouwd waren waarschijnlijk ook niet dood aangetroffen had willen worden. Ik liep wat rond met een voor mij onduidelijke plattegrond in de handen. In een apotheek vroeg ik aan de bediende waarde de hop on/hop off bus was. Hoewel ze het niet precies wist toonde zij mij toch de richting die ik zelf ook al had bedacht. Edoch geen bus te zien en evenmin een koek en zopie. Na een vruchteloze wandeling van een uur maar weer terug naar het hotel. Dan hier maar wat lezen. Om drie uur besloot ik dat ik wel wat lustte en toog weer op pad. Maar in een straal van 1 km geen cafe of eettentje te bekennen. Dan maar naar het station want de nood werd toch wel redelijk groot. Ik ging binnen naar een terrasje waar tal van mensen zaten die wat dronken. Er was ook een loket waarachter een bakplaat. Ik bestelde een flesje water maar op mijn vraag of ik er ook wat bij kon eten werd ik aangekeken alsof ik volstrekt mesjogge was. Nou dan maar geen eten. Maar een eindje verderop was een McDonalds en voor de tweede keer deze vakantie redde mcD mij van starving death. Ik durfde niet om een milkshake te vragen, bang als ik was dat ik dan weer een big menu moest nemen, maar de cola zero smaakte met deze hitte (27 graden) ook wel. Nu is voor mij de hamvraag zijn er in een straal van een kilometer rondom het station geen restaurantjes/cafés omdat McD er zit of is McD daar gaan zitten omdat er geen andere eet/ drinkgelegenheden zijn. Wat was eerder de kip of McD. Toch wil ik hier niet iedere vakantiedag eten.    Dan had ik net zo goed niet in 80 dagen rond de wereld kunnen gaan want wij hebben McD's genoeg en nog meer andere leuke eettentjes.









No comments:

Post a Comment