Sunday, May 5, 2013

Istanbul II

Nadat ik vanmorgen enigszins bozig had ingecheckt heb ik vervolgens een fantastische dag gehad. Na mij aan voedsel en water gelaafd te hebben toog ik op pad naar de Aya Sofia, 

Topkapi en de blauwe moskee, oftewel de sultan Ahmed moskee. 

Het is allemaal overweldigend. Ik ben even in de Aya Sofia geweest om rond te kijken. Vandaag betrof het meer snuffelen aan alle bezienswaardigheden. Ik heb een boek gekocht over Istanbul als oorsprong van beschaving en dat ben ik nu aan het lezen. ik kan dan als ik weer naar deze monumenten ga beter begrijpen wat ik zie. En omdat het naast de deur is heb ik alle gelegenheid alles op mijn gemak te bekijken. Ik heb ook een bustocht gemaakt van ruim twee uur. Niet alleen het Europese gedeelte van Istanbul bezochten wij maar ook het Aziatische. Het is een overweldigende stad. Ik geniet met volle teugen. 

Vanavond weer op een leuk terrasje vlak bij het hotel gegeten en weer aardige mensen ontmoet met wie ik een zeer aimabel gesprek heb gevoerd.
Tja het was even afzien om hier te komen, maar het was alle ongemakken meer dan waard.

No comments:

Post a Comment