Friday, January 22, 2016

Een korte vakantie januari 2016 met Henk en Ank Wille in Javea, Spanje



Na 3 zeer hectische en emotionele weken vetrok ik volgens afspraak op 9 januari richting Alicante waar Henk mij zou ophalen om naar Javea te reizen. Het was een late vlucht die ik had geboekt dus kwamen wij ook halverwege de avond aan. Ank was snipverkouden en had totaal geen stem. Piepen en knarsen was zo'n beetje het enige geluid dat zij kon voortbrengen. Het appartement was mooi. Voor mij een aparte slaap- en badkamer en er was een groot balkon waar wij dagelijks ons zonnebad konden nemen. Langs de boulevard kon je gezellig flaneren en ondanks dat het midden in de winter was waren er toch nog vrij veel mensen. Ik realiseer mij dat bijna de gehele babyboom generatie met pensioen is en dat er velen zijn die in Spanje overwinteren. Deze generatie is de rijkste die ooit op aarde heeft geleefd en er is weinig kans dat dit record ooit zal worden doorbroken. De volgende dagen showden Henk en Ank mij wat van de omgeving en natuurlijk heb ik gebridged op de Engelse bridgeclub. Twee keer met Henk en één keer met Ank. Beide keren met groot succes. Helaas gaan 6 dagen snel voorbij en voor ik het wist was ik weer thuis in koud Nederland waar enige dagen later de vorst zou inzetten.

Een beetje verlaten lijkt het wel. Toch zag je echt nog wel mensen.
Lekker op de boulevard in het zonnetje. 

No comments:

Post a Comment