Tuesday, April 30, 2013

Vrije dag Sibiu

Mijn dag zit erop. Het was een fijne dag met heel mooi weer. Sibiu is mij heel goed bevallen. De mensen kwamen zeer relaxed over. Men slenterde in gezapig tempo over straat. Er was niemand die haast had. Het leek wel een vertraagde film. Men had ook zijn best gedaan er goed uit te zien. Als ik over meer geduld beschikte zou ik hier wel een tijdje willen blijven. Vooral de vele terrassen en leuke pleintjes deden mij veel genoegen en ik voelde mij intens gelukkig. Het schitterende weer zal hier ongetwijfeld wat mee te maken hebben gehad. Toen ik na de lunch naar mijn kamer ging om even uit te rusten besloot ik eerst even op mijn Ipad te kijken of ik beelden van de kroning kon krijgen. Dat lukte en ik heb veel gezien. Het was een bijzondere ervaring dit allemaal op een kamer in een Roemeens hotel te bekijken. Hoewel ik zeker geen monarchist ben vond ik de reportages toch ontroerend. Zeker de wijze waarop WA zijn moeder bedankte en prees. Het laatste televisieoptreden van Beatrix, gisterenavond heb ik ook gezien. Hoe zij hierin Claus memoreerde en haar huwelijk met hem de beste keus van haar leven vond, deed bij mij toch een traantje wegpinken. Je hoeft geen monarchist te zijn om denkend aan Beatrix en luisterend naar haar toespraak sterke gevoelens van empathie te krijgen. Zij heeft het denk ik niet gemakkelijk gehad. Na al deze televisieprogramma's weer naar buiten. Wat rondslenteren en op een terras een lichte maaltijd met een heerlijk glas witte wijn genuttigd. Wat gelezen en vooral naar de mensen gekeken. Dat kan ik maanden volhouden.




No comments:

Post a Comment