Thursday, May 8, 2014

De laatste dagen in New York



Met Marianne had ik wederom een heel gezellige dag in New York. Hoewel zij oorspronkelijk van plan was op vakantie naar Europa te gaan was zij toch thuis vanwege een ontsteking aan een verstandskies. Deze moest eruit en haar was geadviseerd het rustig aan te doen. Vliegreizen behoorden daar niet bij. Een gelukje voor mij.


Na kort overleg besloten wij via het Grand Central, altijd leuk om te kijken, naar de East River te wandelen en dan verder richting zuidelijk puntje van Manhattan. Een leuke wandeling waarna wij constateerden dat we nu vanaf de 47 ste straat heel Manhattan hadden gerond. Via Whitehall liepen we langs het financial district door Soho en Greenwich Village naar de 22 ste straat waar we net als vorig jaar weer bij de Belg mosselen op het terras aten. 

De volgende dag, mijn laatste avond had ik een bezoekje aan de musical Jersey Boys gepland. Een leuk avondje uit dat mij veel leerde over  Frankie Valli and the four seasons. De naam was bekend en ook een aantal liedjes maar de geschiedenis van de band was uit mijn herinnering verdwenen. Net zoals ik vorig jaar van de musical Motown had genoten vanwege jeugdsentiment genoot ik nu weer van de Jersey Boys. New York blijft ook vanwege de vele uitgaansmogelijkheden zeer fascinerend.


No comments:

Post a Comment