Friday, July 12, 2013

Safari


Vandaag de safari. Om tien voor zes werd ik vanmorgen door de chauffeur opgehaald. Gelukkig had ik om een wake-up call gevraagd want nadat ik om vijf uur wakker was geworden was ik na een slechte nachtrust toch weer in slaap gevallen. Een paar minuten daarna kwam volgens afspraak de tweede call, maar toen was ik al uit bed.

Het was nog pikkedonker toen ik in de auto stapte. Om een uur of acht begon de zon door te komen dat een fantastisch gezicht was. Het was een oranje zon met zeer diffuus licht die schitterend over de kale rotsen scheen. De bergen hier hebben allemaal zeer grillige vormen en bestaan uit rotsen en stenen. Er valt weinig groen te bekennen en al helemaal niet toen wij woestijn gebied binnen reden. We waren wel al langs immense wijngaarden gereden. De overgrote meerderheid van deze wijngaarden bestond uit druiven bestemd voor de gewone consumptie. De wijndruiven waren hier in de minderheid. Van de consumptie druiven wordt 70% geĆ«xporteerd. Tegen negenen bereikten we het safaripark waar we met een glaasje bubbels werden verwelkomd. Hierna werden wij aan de ontbijttafel genodigd waar een uitgebreid ontbijtbuffet klaar stond. Om tien uur ging het op safari  in een four wheel drive. Het was een redelijk kale omgeving met lage struikjes. Hier en daar een grote waterplas. De dieren kwamen al gauw tevoorschijn en het was fotograferen en filmen geblazen. We  bleven zo een paar uur rond rijden, iedere keer halt houdend wanneer we dieren tegen kwamen. Wederom kregen wij zo tegen het einde van de tocht een glaasje  bubbels dat mij goed smaakte. De leeuwen en de chitta's bleken evenals de alligators in een omheind gebied te zitten. Dus niet echt puur natuur. Na afloop stond er weer een uitgebreid lunchbuffet klaar. Het was een leuke tocht gedurende een lange dag want ik arriveerde pas om zes uur toen het alweer donker was bij het hotel.






No comments:

Post a Comment