Wednesday, June 5, 2013

Kuala Lumpur zomaar een marktje

Vanmorgen na het ontbijt op pad. Met monorail en metro, die waar ik naartoe ging ook bovengronds reed, de stad verder verkennen. Een must visit volgens mijn stadsplattegrond was de Central Market. Op mijn hotelkamer had ik al de route uitgestippeld, inclusief het station waar ik moest overstappen. Voor alle zekerheid vier muntjes voor het openbaar vervoer gekocht. Het werkt hier op dezelfde manier als in Ghangzou. Je krijgt een plastic munt ter grootte van een euro die je als je in een station naar binnen wilt tegen een scanner aanhoudt. Het poortje gaat open en je kunt door. Als je op de plaats van bestemming bent aangekomen gooi je het plastic in een gleuf en het hekje gaat weer open. Simple comme bonjour.

Ik stapte ter bestemder plekke uit en ging op weg naar de Central Market. Al heel snel kwam ik bij een half overdekte markt zoals er zovele zijn. Zeker in Aziƫ. Ik vond er niet veel aan eerlijk gezegd. Dan was de markt in Beijing leuker. Ik twijfel echter of dit was wat men bedoelde. Ik liep verder richting China Town. Maar het werd er allemaal niet beter op. Aangezien ik net uit China kwam leek het mij een beetje overdreven om in Kuala Lumpur naar China Town te gaan. Alsof ik nog nooit een Chinees heb gezien. Ik liep weer terug om naar de Jamek Moskee te gaan. Die was wel leuk. Zeker het fotograferen waard. Maar dan moet wel je batterij geladen zijn wat niet het geval was. De reserve batterij lag natuurlijk in het hotel. Dan eerst maar terug. Ik had bovendien wel een beetje trek gekregen ook.



No comments:

Post a Comment