Sunday, June 2, 2013

Zaterdagmiddag in Beiijng

Van de drie mogelijke richtingen die ik vanuit mijn hotel kon nemen was er nog één overgebleven. Nieuwsgierig was ik naar de andere kant van East Chang An Ave. Dit leidde, bleek na een kwartiertje naar een voor het autoverkeer afgesloten winkelstraat. Hierop uit kwam een typische Chinese markt. Ik vind het altijd leuk over dit soort marktjes te struinen ondanks dat je voortdurend bij je kladden wordt gegrepen door verkopers die wat aan je kwijt willen. Maar na enige oefening weet je die al snel op adequate wijze van je af te schudden. Ik was op zoek naar een zakmes om in de trein fruit te kunnen eten. Handig als je na ruim een maand op reis daar achter komt. Mijn koopactie is echter een gevolg van het feit dat ik op mijn kamer iedere dag vers fruit krijg en ik dat morgen wil meenemen in de trein naar Hong Kong. Edoch, er was veel te koop, maar zakmesjes verkopen ze op zaterdag niet. Nog even in een warenhuis geweest doch ook daar bleken de door mij bedoelde messen geen hot item voor de verkoop te zijn. Dan morgen maar zonder mes de trein in.

Het is nu een iets helderdere lucht dan een paar uur geleden dus nu een betere foto van de daken van de tempels en de verblijfsgebouwen van de verboden stad.    
  






No comments:

Post a Comment