Saturday, June 8, 2013

Singapore------ Perth en Jarig!

Vandaag moest ik tegen mijn zin afscheid nemen van Singapore. Ik had hier langer willen blijven. Het is de eerste keer dat ik niet weg wilde uit een stad. Alle vorige keren vond ik het wel lang genoeg geweest, maar niet bij Singapore. Sinds ik er in 2001 voor het eerst kwam ben ik verliefd op deze stad.  Een stad/staat die durft te ondernemen, die innovaties ondersteunt. Een stad in een voortdurende ontwikkeling die tot architectonische rijkdom leidt zonder dat bouwellende die met vernieuwingen gepaard gaat zichtbaar is. En men durft hier te ontwerpen en naar mijn smaak is het allemaal even mooi. Tegelijkertijd worden overal parken aangelegd en is het gras bij wijze van spreken groener dan bij ons. Samen met de tropische bloemen in onkruidvrije borders die deze parken sieren is het bijna een onwerkelijk decor van schoonheid. Vanmorgen in de taxi op weg naar het vliegveld zag ik weer zoveel nieuwe mooie bouwwerken dat ik bijna op mijn bankje zat te springen van plezier. Jammer was dat ik niet in staat was om foto's te maken. Daarvoor moet ik echt de volgende keer een dagje uittrekken. Wat mij betreft komt er echt binnenkort een volgende keer. Er is hier zoveel te doen. En ook al heb je het al een keer gedaan een boottocht langs en door Singapore is voor mij het mooiste dat bestaat. Maar voor die ene dag moest ik een keuze maken en zoals gezegd het werd tijd dat ik mijn eigen berg eens ging bekijken. Het uitzicht vanaf deze berg was minstens net zo schitterend als vanuit de kabelbaan.

Hoewel ik het niet echt  nodig had, ik vlieg immers met Singapore airlines waar de zitplaatsen menselijke afmetingen hebben, kreeg ik alleen reizend een zitplaats voor drie toegewezen. Ik kan bij wijze van spreken straks languit gaan slapen. Ook mocht ik vanwege het feit dat ik vandaag jarig ben van mijzelf om 11 uur mijn eerste campari/jus. Heerlijk! Ik nam er daarna nog maar een. Bij de voortreffelijke viergangen lunch een heerlijk wijntje. Kortom, meer kan een mens op zijn verjaardag toch niet verwend worden? Kom daar bij Transavia, Easy jet of Ryan Air eens om. Bij deze maatschappijen    betaal je voor een boterham van drie maanden geleden met een stukje vettigheid dat men kaas noemt al gauw € 5. Ik voel mij dus buitengewoon happy, ook al ben ik met een jaartje ouder ook dichter bij het einde van een voortreffelijk leven. Vanuit het vliegtuig proost ik op iedereen. Denk echter niet dat je vanwege mijn afwezigheid nu van mij af bent want ik verwacht iedereen op 20 juli voor een hapje en een drankje. Cheers!!!!





1 comment:

  1. Wil ik ook wel een keertje heen. Ik houd van schoon en geordend.

    ReplyDelete